Blog

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΗΓΕΤΗΣ ΑΠΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΑ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΑΥΤΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ

Του κ. John Pappas

ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΗΓΕΤΗΣ ΑΠΟ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΕΙΛΙΚΡΙΝΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΤΑ ΑΝΑΠΟΦΕΥΚΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΡΙΝ ΑΥΤΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΟΥΝ ΣΕ ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΑΝΑΓΚΗ !

ΤΟΤΕ ΠΟΥ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΣΕΙΕΤΟ ΣΥΘΕΜΕΛΑ

ΕΠΕΙΔΗ "Ο ΚΑΚΟΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΑΡΕΙ ΜΕΤΡΑ "

__________________________________________________

"Dow Jones"

By Alkman Granitsas

Reporter, The Wall Street Journal.

06 Σεπτεμβρίου 2008

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Ο Έλλην Πρωθυπουργός δεσμεύεται να μειώσει το έλλειμμα και να αναπροσαρμόσει τις κρατικές επιχειρήσεις.

 

ΑΘΗΝΑ - (Dow Jones) - Παρά την αντιπολίτευση και τη χαμηλή λαϊκή εκτίμηση, ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής δεσμεύθηκε το Σάββατο να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις για να μειώσει το έλλειμμα του προϋπολογισμού της Ελλάδας και να αναδιαρθρώσει χρεωμένες δημόσιες εταιρείες όπως τον εθνικό αερομεταφορέα Ολυμπιακών αερογραμμών.

 

«Είμαστε αποφασισμένοι να εντείνουμε τις μεταρρυθμίσεις» όποιο και αν είναι το κόστος, δήλωσε ο Καραμανλής στην ετήσια οικονομική του δήλωση στη βόρεια ελληνική πόλη της Θεσσαλονίκης. «Η πρώτη προτεραιότητα είναι να συνεχιστεί η δημοσιονομική μεταρρύθμιση ώστε να μειωθούν τα ελλειμματά μας και να μειωθεί το δημόσιο χρέος».

 

Οι εξαγγελίες του ακούγονταν καθώς περισσότεροι από 10.000 διαδηλωτές υποκινούμενοι απο την αντιπολίτευση διαδήλωναν έξω στους δρόμους ενάντια στο οικονομικό πρόγραμμα της κυβέρνησης. Η διαδήλωση εξελίχθηκε σε βία όταν "επίλεκτοι" διαδηλωτές συγκρούστηκαν με την αστυνομία και πετούσαν μολότοφ βόμβες.

 

Από τον Μάρτιο του 2004 που ανέλαβε, η κεντροδεξιά κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έκανε τη δημοσιονομική μεταρρύθμιση το κεντρικό σημείο της οικονομικής της ατζέντας. Έφερε με επιτυχία το έλλειμμα του προϋπολογισμού της χώρας, από το 7,4% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της κατά το πρώτο έτος που ανέλαβε, σελιγότερο απο 2,6% το 2006.

 

Φέτος, η κυβέρνηση στοχεύει σε δημοσιονομικό έλλειμμα ίσο με 1,6% του ΑΕΠ - έναν στόχο που αγωνίζεται να καλύψει, εν μέρει λόγω των προϋπάρχουσων υψηλότερων πληρωμών τόκων έναντι του δημόσιου χρέους και ως αποτέλεσμα αυστηρότερων πιστωτικών συνθηκών στις παγκόσμιες πιστωτικές αγορές λόγω της διεθνούς οικονομικής κρίσης.

 

Παρά τις αρκετές ιδιωτικοποιήσεις υψηλού προφίλ τα τελευταία τρία χρόνια, η Ελλάδα έχει εθνικό χρέος πάνω από 90% του ΑΕΠ - το δεύτερο υψηλότερο στην ευρωζώνη μετά την Ιταλία. Τον περασμένο μήνα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα φορολογικά μέτρα στους αυτοαπασχολούμενους της χώρας και στους επενδυτές προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα.

 

Τα μέτρα αυτά, μαζί με άλλες μη δημοφιλείς οικονομικές μεταρρυθμίσεις και μια σειρά από πολιτικά σκάνδαλα τα τελευταία πέντε χρόνια, έχουν επηρεάσει τη δημοτικότητα της κυβέρνησης. Οι πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει μόνο το 30% περίπου της λαϊκής υποστήριξης, λίγο μπροστά από τους σοσιαλιστές της αντιπολίτευσης.

Στις παρατηρήσεις του, ο Καραμανλής αναφέρθηκε στούς ελλιπείς φορείς των εθνικών Ολυμπιακών Αερογραμμών και την εθνική εταιρεία σιδηροδρόμων ΟΣΕ.

"Μια από τις άμεσες προτεραιότητές μας είναι να βρούμε λύσεις για την Ολυμπιακή και τον ΟΣΕ, που κοστίζουν στους φορολογούμενους τουλάχιστον 2,7 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα", ανέφερε.

 

Στα μέσα Αυγούστου, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ, με στόχο να μειώσει τις απώλειες ύψους άνω των 450 εκατ. ευρώ σε μόλις € 80 εκατ. μέχρι το 2010. Ομοίως, η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί να παύσει και να αναδιαρθρώσει τις Ολυμπιακές Αερογραμμές μέχρι το τέλος του έτους.

 

(ΤΕΛΟΣ) Dow Jones Newswires
06 Σεπτέμβριος 2008 14:34 ET (18:34 GMT)

 

(Το Dow Jones Newswires είναι ενας

οργανισμός οικονομικών ειδήσεων σε πραγματικό χρόνο ιδρυθέν το 1882)
________________________________________________________

Dow Jones Newswires

By Alkman Granitsas

Reporter, The Wall Street Journal.

September 06, 2008

UPDATE: Greek PM Vows To Cut Deficit, Revamp State Firms. 

ATHENS -(Dow Jones)- Despite opposition and low public approval ratings, Prime Minister Costas Karamanlis vowed Saturday to press ahead with reforms to cut Greece's budget deficit and restructure debt-ridden state-owned companies like national flag carrier Olympic Airlines. 

"We will proceed whatever the cost. I am determined to intensify the reforms," Karamanlis said in his annual economic policy address in the northern Greek city of Thessaloniki. "The first priority is to continue fiscal reform so as to reduce our deficits and also to reduce the public debt." 

His remarks came as more than 10,000 protesters marched in the streets outside demonstrating against the government's economic program. However, the mostly peaceful protest was marred by violence when select protesters clashed with police and threw Molotov cocktails. 

Since first coming to office in March 2004, the center-right New Democracy government has made fiscal reform the centerpiece of its economic agenda. It has successfully brought the country's budget deficit down from 7.4% of gross domestic product in its first year in office, to below 3% in 2006. 

This year, the government is aiming for a budget deficit equal to 1.6% of GDP - a goal that it is struggling to meet, partly because of higher interest payments on the national debt as a result of tighter credit conditions in world credit markets. 

Despite several high-profile privatizations in the last three years, Greece has a national debt equal to more than 90% of GDP - the second highest in the eurozone after Italy. Late last month, the government announced new tax measures on the country's self-employed and on investors in order to boost revenues. 

Those measures, along with other unpopular economic reforms and a series of political scandals in the past five years, have dented the government's popularity. Recent public opinion polls show New Democracy garnering only about 30% of popular support, just narrowly ahead of the opposition Socialists. 

In his remarks, Karamanlis also took special aim at Greece's debt-ridden flag carrier Olympic Airlines and national railroad company OSE.

"One of our immediate priorities is to find solutions for Olympic and OSE, which cost taxpayers at least 2.7 million euros a day," he said. 

In mid-August, the government announced a plan to restructure OSE, aiming to slash its more than EUR450 million in losses to just EUR80 million by 2010. Likewise, the government has promised to shut-down and restructure Olympic Airlines by the end of this year.

 

 

(END) Dow Jones Newswires

September 06, 2008 14:34 ET (18:34 GMT)

(Dow Jones Newswires is a real-time financial news organization founded in 1882)